Siirry pääsisältöön

Tehtävä 6: Ykköspöydän ideointi

Tehtävänäni oli valita netistä kaksi mielestäni hyvin toteutettua myymälän pöydän esillepanoa. 


Valitsin tämän esillepanon, koska se on symmetrinen ja tuotteiden värit sopivat hyvin yhteen ja se ei ole sekava, koska siinä on käytetty vain kahta väriä. Esillepano on myös houkuttelevan näköinen. Siinä on mielestäni sopivasti tuotteita. Esillepanoperiaatteita tässä pöydässä on erikokoiset tuotteet, värien yhteneväisyys ja erimuotoiset tuotteet.



Valitsin tämän toisen esillepanon, koska värit sopivat yhteen. Läpinäkyvä laatikko keskellä sopii hyvin pöydälle. Tuotteet ovat värikkäitä, joten se herättää varmasti monen asiakkaan ja ohikulkijan huomion. Esillepanoperiaatteita tässä pöydässä on erikokoiset ja muotoiset tuotteet, pöytä ei ole liian täynnä ja porrasmaisuus. 

Kommentit

  1. Osaisitko vielä tarkemmin analysoida näitä esillepanoja? Miten käyttöyhteysperiaate toteutuu näissä kuvissa? Lue Moodlesta vielä niitä tutnimateriaaleja ja pohdi mitä kaikkia esillepanperiaatteita löydät pöydistä.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tehtävä 8: Ikea havainnointi 2

Tehtäväni oli tutustua Ikean graafisiin materiaaleihin/elementteihin ja yritysilmeeseen.  Ikean myymälässä elementtejä on tuotteiden esillepano ja löytäminen. Ikeassa on helppo löytää tuotteita, koska siellä on opasteita missä lukee missä mitkäkin tuotteet ovat. Sekä myös  Ikean haluama asiakkaiden kulkureitti, jonka ansiosta Ikea saavuttaa tavoitteita myymäläasioinnin suhteen. Grafiisia ja visuaalisia elementtejä millä Ikean brändi-ilmettä on toteutettu on Ikean logon värit eli sininen ja keltainen  ja logo, josta on helppo muistaa yritys . Visuaalisia elementtejä on myös Ikeaan sisustetut huoneet Ikean tuotteilla, joka antaa Ikealle hyvän ja muista huonekaluliikkeistä eroavan kuvan. Ikean verkkosivut ovat siistit ja selkeät ja siellä on laajasti tietoa Ikean tuotteista ja niiden valmistuksesta sekä kaikesta muustakin Ikean toiminnasta.