Siirry pääsisältöön

Tehtävä 3: Visuaalinen markkinointi

Visuaalinen markkinointi tarkoittaa myymälän esillepanojen avulla tapahtuvaa myynnin tehostamista.

Visuaalista markkinointia tehdään, koska sen avulla myynti voi kasvaa. Asiakkaat kiinnostuvat tuotteista enemmän, koska myymälät jotka käyttävät visuaalista markkinointia erottavat muista.

Visuaalista markkinointia toteuttaa visuaalinen markkinoija.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tehtävä 8: Ikea havainnointi 2

Tehtäväni oli tutustua Ikean graafisiin materiaaleihin/elementteihin ja yritysilmeeseen.  Ikean myymälässä elementtejä on tuotteiden esillepano ja löytäminen. Ikeassa on helppo löytää tuotteita, koska siellä on opasteita missä lukee missä mitkäkin tuotteet ovat. Sekä myös  Ikean haluama asiakkaiden kulkureitti, jonka ansiosta Ikea saavuttaa tavoitteita myymäläasioinnin suhteen. Grafiisia ja visuaalisia elementtejä millä Ikean brändi-ilmettä on toteutettu on Ikean logon värit eli sininen ja keltainen  ja logo, josta on helppo muistaa yritys . Visuaalisia elementtejä on myös Ikeaan sisustetut huoneet Ikean tuotteilla, joka antaa Ikealle hyvän ja muista huonekaluliikkeistä eroavan kuvan. Ikean verkkosivut ovat siistit ja selkeät ja siellä on laajasti tietoa Ikean tuotteista ja niiden valmistuksesta sekä kaikesta muustakin Ikean toiminnasta.