Siirry pääsisältöön

Tehtävä 2: Toiminta-ajatus ja liikeidea

1.Aleksi 13 on markkinoilla, koska heiltä löytyy laaja valikoima eri tyylisiä vaatteita, kenkiä ja asusteita naisille ja miehille suosituilta merkeiltä.

2.Aleksi 13:sta liikeidea on, että yritys myy vaatteita, kenkiä ja asusteita enimmäkseen naisille mutta myös miehille. Aleksi 13:sta asiakkaat ovat keskimäärin keski-ikäisiä henkilöitä. Aleksi 13 myy tuotteitaan myymälöissä, joita heiltä löytyy ympäri Suomea. Heidän imagonsa on tyylikäs ja siisti. 

Kommentit

  1. Liikeidean pitäisi vastata kolmeen kysmyskeen: Mitä, Kenelle, Miten, Millainen imago? (tuotteet, asiakkaat, mitä kanavia kautta ja mikä on asiakaspalvelun aste, millaista imagoa havitellaan). Kun et ole ollut tunneilla, niin näitä tehtäviä on varmasti vähän vaikea tehdä. Katso kuitenkin Moodlesta ne tuntimateriaalit kohdasta "Myyntitilanteisiin valmistautuminen" ja yritä korjata/ täydentää näitä tehtäviä.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tehtävä 8: Ikea havainnointi 2

Tehtäväni oli tutustua Ikean graafisiin materiaaleihin/elementteihin ja yritysilmeeseen.  Ikean myymälässä elementtejä on tuotteiden esillepano ja löytäminen. Ikeassa on helppo löytää tuotteita, koska siellä on opasteita missä lukee missä mitkäkin tuotteet ovat. Sekä myös  Ikean haluama asiakkaiden kulkureitti, jonka ansiosta Ikea saavuttaa tavoitteita myymäläasioinnin suhteen. Grafiisia ja visuaalisia elementtejä millä Ikean brändi-ilmettä on toteutettu on Ikean logon värit eli sininen ja keltainen  ja logo, josta on helppo muistaa yritys . Visuaalisia elementtejä on myös Ikeaan sisustetut huoneet Ikean tuotteilla, joka antaa Ikealle hyvän ja muista huonekaluliikkeistä eroavan kuvan. Ikean verkkosivut ovat siistit ja selkeät ja siellä on laajasti tietoa Ikean tuotteista ja niiden valmistuksesta sekä kaikesta muustakin Ikean toiminnasta.